·159 syf.····Okunma: 12 Ağustos 2021 19:15 Bir oturuşta bitirdim. Belki de tam ihtiyacım olduğu anda karşıma çıktı. Kitap saygın, dsiplinli ve işinde oldukça iyi bir öğretmenin hikayesi ile başlıyor. Zehra ögretmen. Ancak Zehra ögretmenin bi eksik yönü var: merhamet ve acıma duygusu. Bunun sebebinin babası Mürşit Bey olduğunu düşünüyor ve kitabın başlarında ben de mürşit beye karşı çok ofkeliydim ama işte asıl her şey o noktada başlıyor. Babasının ölümüyle asıl gerçekleri anlayan Zehra öğretmen artik okuluna eksiksiz dönüyor. Yani acıma ve merhamet duygusu kazanmış olarak. Kitap bana insanların gösterdikleri kişiliklerinin ve sahip oldukları kişiliklerinin ne kadar farklı olabileceğini, bir insana nasıl bakarsak öyle gördüğümüzü ve bu görüşü değiştirmenin zorluğunu gösterdi. Çünkü insan bir şeye inanıyorsa veya inandırılıyorsa o inancı değiştirmek ve gözünü açmak oldukça zor oluyor maalesef.