Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Delil 3: Topraktan Yaratılış ve Bu Delile Getirilen Batıl Yorum İnsanın topraktan yaratıldığını belirten ayetleri hepimiz az çok biliriz. Evrimi kabul eden birine göre insan toprağın şekil almasıyla yaratılmamış olması gerekir. Çünkü bunu kabul etmek evrim teorisini reddetmek demek olur. Ayeti bu anlamda kabul etmek istemeyen evrimciler, bu ayetleri şöyle çevirme yoluna giderler: “Bu ayetlerde bizzat ham madde olarak toprağın alınıp şekil verilerek insan yapılması kastedilmemektedir. Toprakla insanın ham maddesinin aynıdır. Çünkü toprağın içindeki elementlerle insanın vücudundaki elementler benzerdir. Bu sebeple topraktan yaratılma lafzıyla “toprağın elementlerinden yaratılma? kastedilmektedir.” Bu ifade, evrime kapı aralamak için kurgulanmış zorlama, batıl ve ironik bir ifadedir. Çünkü konuyla ilgili ayetlere bakıldığında açık ve net olarak bu yorumun yanlışlığı karşımıza çıkmaktadır. Ayetlerde Allah (cc), insanı topraktan yarattığını söylemekle kalmamış, toprağın şeklini, sıfatlarını dahi tarif etmiştir: “Âdem çamurdan yaratılmıştır.” (A'raf Suresi, 7/12; İsra 17/61; Secde, 32/7 Sad, 38/76) “Âdem çamurdan süzülmüş bir özden yaratılmıştır.» (Mü'minun suresi, 12) “Şüphesiz, biz onları yapışkan (cıvık) bir çamurdan yarat tık.” (Saffat suresi, 11) “Âdem kuru çamurdan (salsâlin), şekillendirilmiş balçıktan yaratılmıştır.” (Hicr suresi, 28; Rahman, 55/14) “... İblis dedi: Ben, ondan üstünüm. Beni ateşten onu çamurdan yarattın.” (Araf, 7/12; Sâd,38/76) Ayetlerde herhangi bir tevile mahal vermeyecek şekilde - topraktan yaratılışın aşamaları açık ve net olarak anlatılmıştır. Ayetlerdeki farklı sıfatlar, topraktan yaratılışın farklı aşamalarıdır. Buna göre insanın yaratıldığı toprak, “çamurdan süzülmüş bir yapıya sahipken daha sonra yapışkan hâle getirilmiş, sonra da kuru çamur hâlinden şekillendirilmiştir”. Ayetler, toprağı bu denli sıfatlarıyla dahi tarif ederken bu meseleyi anlamsız yorumlama çabaları son derece yanlış ve kasıtlıdır. Ayrıca reformistlerin bu fikrini kabul edersek İblis'in sözü ve “ateş-toprak” kıyaslaması da manasız kalır. Zira İblis madde olan ateş ile toprağı kıyaslamıştır. Aksi hâlde İblis'in elementleri bilecek mikroskopları olmalı, kimya bilgisi olmalı, toprağın elementlerini bilmeli, insanın elementlerini bilmeli, sonra insanla toprağın element benzerliğini fark edip element kastı olarak mecazi bir manada toprak demeli. Ayrıca bu fikre göre, İblis'in de ateşten değil, ateşin elementlerinden yaratılmış olması gerekir ki kıyaslama denk olsun ve bu söz Kur'an'da zikre değer görülsün. Elbette bu muhal üstü muhal meseleyi savunmak apaçık ironidir. Hadis-i şeriflerde Hz. Peygamber (sav) şöyle buyurur: “Ebü Hureyre, Hz. Peygamber'in şöyle buyurduğunu nakletti: ... Mümin, müttaki; facir, şaki hepsi de Âdem'dendir. Âdem de topraktan yaratılmıştır.”15 “Melekler nurdan yaratıldı. Sonra, cinler dumansız bir ateşten yaratıldı. Âdem de size anlatıldığı gibi yaratıldı.”19
Sayfa 227Kitabı okudu
·
154 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.