9/10
·272 syf.··
Beğendi
·
2021 58. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 21 Ağustos 2021 23:27
Öncelikle Aziz Nesin'i lise yıllarımda dinsiz, imansiz kötü biri olarak biliyordum. Tabi zaman gectikce ve bazı şeyleri sorguladıkca bu düşünce bana cok sacma geldi. Ve şuan keşke herkes Aziz Nesin kadar bazı şeylerin farkında olsa diyorum ve kitaplarinı okuyunca cok daha iyi anladım kendisini. Kalemine resmen aşık oldum. Kitabin ilk basımı 1961 ve biz şuan 2021 deyiz değişen hiçbir şey mi olmaz diye düşünmeden edemiyorum. Evet kitabın son sayfasinda hepimiz de bir parça zübüklük var diyor. O kadar haklı ki şuan topluma baksak herkes torpil ve adam kayırma derdinde. Bugün bir millet vekili gel senin şu işini halledeceğim dese kulu oluruz. Öncelikle bu zihniyetten kurtulmamız gerek. Artık kişiler önemsizleşti benim icin çünkü hangi parti hangi başkan gelirse gelsin yine zübüklük devam edecek diye düşünmeden edemiyorum. Önce bi ahlaki değerlerimizi sonra da düşüncelerimizi değiştirmemiz gerek. Kahramanımız zübük herkesin illallah ettiği fakat herkesin de muhtaç oldugu bir insan. Şuan ismini hatirlamıhom ama geçmişte ünlü bir dolandırıcı mahkemede ben hep kolay yoldan zengin olmak isteyenleri dolandirdim demişti ayni şey bu hikaye icin gecerli olabilir. İşlerini halletmek isteyip torpil yaptırmak isteyen halk onları kandıran bir zübük. Cok keyf aldım okurken ve birazda bazı şeylerin farkına vardım.
Edebiyat
ZübükAziz Nesin · Nesin Yayınevi · 20128,3bin okunma
·
300 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.