·163 syf.····Okunma: 24 Ağustos 2021 19:32 (spoiler)
Sabattin Ali'nin kendi hayatı ilgimi çektiği için kitaplarını okumaya başlamıştım ama şimdi bırakamıyorum. O kadar akıcı merak uyandıran, belki sonu tahmin edilebilir olsa da nasıl o sona gidildiği merak edilen bir çok yönü var. Bu kitapta beni şaşırtan şey Raif Efendi'nin kızının peşinden gitmeyişi ve hayal ederim onu diyişiydi. Mektuplar kesilince Maria'nın öldüğünü tahmin etmiştim ama bir çocukları olduğu aklıma gelmemişti. İlk karaktere Raif'in söylediği "Seninle şöyle bir oturup konuşamadık." demesi benim bile içime dert oldu. O nasıl içim rahat diyebildi anlayamıyorum. Herneyse her şeyine rağmen mükemmel bir kitaptı.