·168 syf.····Okunma: 27 Ağustos 2021 15:55 Çok az karakterle oluşturulmuş gayet başarılı bir kitap. İyi huylu, insanlara hizmet insanların efendisidir felsefesi ile hareket ettiğini düşündüğüm bir dede; klasikleşen üvey kötü kalpli nine ve dedenin öz torunu baş kahramanlarımız gibi düşünebiliriz. Diğer tarafta çocuğu olmayan bir teyzemiz var. Bunun suçunun onda olduğunu düşünen Türkiye gerçeklerinden sıkça gördüğümüz sığ düşünceli, duygusuz, aksi, karısına şiddet uygulayan bir koca var ( boylar değişse bile diğer Türk toplumlarında da var aynı durum maalesef). Bunlarla beraber çok önemli olmayan birkaç karakter daha var. Çocukta oluşan yalnızlık, sevgisizlik ve dışlamışlık durumlarını göz önüne alırsak çok iyi bir biçimde çocukta oluşan sihirli düşünme yatkınlığı, animizm, hayali arkadaş ve yapaycılık gibi gelişim psikolojisi literatüründe görülen durumların çok iyi aktarılmış olduğunu görüyoruz. İyilik ve kötülük arasında bir takım olayların yaşandığı kitapta galip tarafın kötülük olduğunu düşünsek dahi önemli olanın çocuğun yaşadığı olayları anlamak olduğunu düşünüyorum. Üzerine düşünülmesi gereken güzel bir kitap.