Puan vermedi·656 syf.····Okunma: 13 Eylül 2021 14:37 Kemal Tahir’in okuduğum ikinci kitabı( ilki Kurt Kanunu) ve yine muazzam bir dil ve anlatımla karşı karşıya geldim. Kitabı okurken sanki ben de o olayları yaşamışım da anıları başkasının kaleminden okuyormuşum hissine kapıldım. Anlatım sayesinde sürekli olayların içinde sandım kendimi. Kitaba gelecek olursak, Ertuğrul Beyin son zamanlarını ve Osman Bey’ in başa geçip toprak kazanımlarını anlatıyor. Yiğitlik, cesurluk, ahlak, din ve iman gibi kavramların önemi sık sık vurgulanıyor. Olayları direkt tarihi bilgi ile değil de öyküleştirerek anlatıyor yazar. Özellikle macerası bir handan ( Issız Han) başlayıp sonra yolu Osman Bey ile kesişen Mavro’nun yaşadıklarını soluksuz okudum. Kitabı okuduktan sonra şunu düşündüm: Osman ve Orhan Bey bu kitapta anlatıldığı gibi yiğitlerse sağlam atalarımız varmış :) Daha fazla ipucu vermeden iyi okumalar.