Sabahattin Ali'nin ilk okuduğum kitabı.Gerek dili,gerek örgüsü her yanıyla muazzam bir kitap olduğunu düşünüyorum.Tutkulu bir aşk,düzenin insanları değiştirmesi(hatta silmesi) ve aşkın imkansız,olanaksız olduğunu bize göstermeye,belki de sormaya çalışır.Bu soruların cevaplarını bulmak belki de aşk gibi olanaksızdır. İnsanların içinde görünmeyen başka bir insan olduğunu açığa çıkarır.Gerçek aşk bence bu kitaptaki aşktır.Ben günümüzdeki çoğu evliliğin aşka dayalı değil,ortak yönler ,maddi imkanlar,fiziksel güzellik ve insanın gerçek aşkı bulamamasından ve yalnız kalmaktan korkmasından kaynaklanan bir oyalanma olduğunu düşünüyorum.Gerçek aşk saydığım özelliklerle açıklanmaz.Sadece bilirsiniz.Ona ait olduğunuzu,onun için her şeyi yapacağınızı,onu gördüğünüzde tüm dertlerinizi unutup onunla nasıl birlikte olabilirim gibi yeni bir dert oluşturduğunuzu anlarsınız ve bunları düşünmek en sevdiğiniz iş olabilir.Bunu en iyi Sabahattin Ali anlatır.Mutlaka okumanız gereken bir kitap.