Kitabı okuduktan sonra gelen tuhaf bir his var. Psiklojik olarak sürekli baskı altında hissederek okuyorsunuz. Bir de benim gibi başlayınca bir çıpıda bitirinceye kadar okuyorsanız, etkisi daha uzun sürüyor. İşte tam bu yüzden bitince bir özgürlük hissi yakaladım. Kitabı çok beğendim, tam bir psiklojik gerilim diyebiliriz. Şimdi bir kaç spoeiler vereceğim...
****Spoeiler****
Balta ile bacağını kesmesi dişlerimi kamıştırmıştı. Özellikle sürtünme sesinden bahsettiği kısımda. Yazarın ben bu sahneyi kendinden bir parça vererek yazdığına inanıyorum. Eminim ki yazarken kendiside aynı duyguları hissetmiştir.
Diğer bir detay ise yazar kendisini yazması konusunda sıkıştıran insanlara baskısını göstermek ister gibi... Annie'nin geçmişinden yaptıkları daha önce izlediğim bir belgeselde birer bir olmasada benzer vakaları görmüştüm. Gerçek bir olaydan esinlenerek yazmış olabilir. Zaten Stephen king kendisininde söylediği gibi, yaşadığı bir etken ile kafasında canlananları kağıda döken birisidir. Youtube da yazdığı bir romanın tamamını kendine saldıran bir köpeğe bağlıyor.
*****Spoeiler*****