Puan vermedi·424 syf.··
2021 1. kitabı
Okuduğum ilk Jane Austen kitabıydı.JA’nın büyülü dünyasına Gurur ve Önyargı ile girdim yani.Bence muhteşem.En başında İngiliz kızların evlenme çabalarını okumam bana ne kazandıracak diye düşünebilirsiniz ama emin olun bundan çok daha fazlası.İnsan ilişkileri hakkında çok şey öğrenebileceğiniz bir roman.İnanılmaz önyargılı biriyimdir,Elizabeth bana bu konuda farklı bir bakış açısı kazandırdı.Bunun dışarıdan nasıl durduğunu anlamamı sağladı diyebilirim.Romanda dönemin İngiliz Kültürü hakkında oldukça şey öğreniyorsunuz.Özellike de sınıf farkının ne gibi sorunlar doğurduğunu.İnsanları maddi durumuna göre sınıflandırmanın ve bunun çok normal gösterilmesinin ne kadar berbat olduğunu.Kitaptaki güçlü kadınlar çok hoşuma gidiyor.En çok da Lizzy.O yıllarda yazılmış bir kitapta akıllı,kültürlü genç bir kadın görmek beni mutlu ediyor.Tabii bunun tam tersi şekilde inanılmaz irrite eden,nefret edeceğiniz karakterler de var.Mesela Mrs.Bennet ve Lydia.Okurken ağlamak istediğim bile oldu.Yine de size bu kişiler hakkında önyargı kazandırmak istemem:)Benim favori karakterlerimden biri de Bingley.Neşe ve enerji saçması hoşuma gidiyor gerçekten.Romanda balo sahnelerini veya bu tarz etkinlikleri okumak çok keyifliydi.Hem öğrenmiş oldum o kültürü hem de bana heyecan yaşattı diyebilirim.Hep övmek olmaz tabii ki beğenmediğim tarafları da var.Ben okuduğum içeriklerde olay olmasını seven biriyim.Herkes farklıdır tabii ama benim için durum böyle.O konuda biraz eksik kaldığını düşünüyorum bu romanın en azından Jane hanımın diğer kitaplarına göre.Emma’daki kadar sürpriz yaşatan,heyecanlandıran olaylar yoktu Gurur ve Önyargı’da.Gelenler de tahmin edilebilecek türdendi.Biraz klasik ama keyifli bir hikayesi var.
Jane Austen
Gurur ve ÖnyargıJane Austen · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202598bin okunma
·
140 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.