9/10
·560 syf.··
Beğendi
·
2021 45. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 10 Ekim 2021 13:06
HATIRLATMALAR: 1.Bu kitap serinin 3. Kitabı (1-Pia Mater; 2-Arachnoid Mater) 2.Gaza geldim üç kitabı ortaya karışık yorumladım. (Spoiler vermedim, verenler utansın) 3.Yalnızca disiplinli okurlara tavsiyemdir “Dünyada aynı kitabı okumuş olan iki insan yoktur” diyor yazar serisine başlarken. Şaka yapmadığını okuduklarınızı anlayamadıkça görüyorsunuz. Sözgelimi ben kendimi Ufo gören masum köylü gibi hissettim, bilmediğim şeylerin fazlalığı canımı sıktı ve kitapta geçen ne var ne yoksa her şeyi araştırarak okumak zorunda kaldım. 3-4 günlük roman, 10-12 gün sürdü. Ama bir başkası biyolojiye, anatomiye, fizyolojiye, genetiğe öyle hakimdir ki, adeta Milena’ya Mektuplar’ı okur gibi huşu içinde okur, bilemem. İçeriğe geçmeden önce,“karakterizasyon” kavramından bahsetmek istiyorum. Yazarın yazdığı karakteri ele alış biçimi diyebiliriz. Her kitapta karakterin farklı bir yüzünü görürüz, hakkında yeni bir şey öğreniriz, net yargılara varamayız, duygu düşüncenleri değişkendir vb. Bu seri de Üçüncü Şahıs Anlatıcı Tekniği ve Karakterizasyon Yöntemi ile yazılmış. Özellikle odaklanılan bir anakarakter yok, yaklaşık on karakterin tamamı, kendi hayatının baş rolü ve birlerinin hayatının protagonisti.(etkileyicisi,tetikleyicisi) Çektiğim onca çileye rağmen (olay örgüsündeki karmaşa, karakterler arası geçişler-bağlar, sayfalar dolusu terim, ölmeden önce dinlensin-okunsun-tanınsın diye atıfta bulunulan eserlerin-kişilerin çokluğu) iyi ki okumuşum. Evet yaklaşık 1600 sayfa, emek ve zaman istiyor ama kitabı bitirdiğimdeki ben, başlayan ben ile aynı değil. Bir sürü şey öğrendim. Hem de ders kitabı sıkıcılığında değil, akışta sürüklenerek, elimden bırakmak istemeyerek. Yine çok konuştum. Bitiriyorum.
Roman
Dura MaterSerkan Karaismailoğlu · Elma Yayınevi · 20217,7bin okunma
·
1 +1'leme
·
1.157 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Seri hakkında yazılan kıymetli yorumlardan bir tanesi size ait. Şöyle ki Yazar bizlere sadece bir roman yazmamış adeta bilim çağında ne kadar bilgimizin yetersiz kaldığını söyler gibi hiç sıkmadan sayfaların nerdeyse kendi kendine çevrilmesi gerektiği gibi muhteşem bir akış içerisinde bir başyapıt sunmuş. Umarım bu kitaplar bir şekilde herkes tarafından okunur ve kitaplar hakettiği değeri görür.
Elçin
Gönderi Sahibi
Teşekkürler🪻