Kanuni Sultan Süleyman döneminden başlayıp Tanzimat dönemine kadar geçen dört yüz elli yıllık serüveni anlatan kitapta derin bir tarihi yoğunlukla divan edebiyatı, devletin genel yapıları bence zayıf bir kurgu ile anlatılmış kitapta en güzel yer yazar L&M gözüyle yazmasıdır. Konu bakımından tarihi bir yoğunluk içermekte kurgu ve teknik olarak biraz zayıf kalmış gibi ama okunmaya değer yine de