Törenin,ahlak dayatmalarının arasında kaybolan bir çocuğun,Hasan’ın öyküsü. Öykü cahilliğin kol gezdiği dönemleri anlatsa da hâlâ bu düşüncelerin bitmediğini bilmek yürek yarası.
Yaşar Kemal’in kalemine neden hayran olduğumu bir kez daha hatırlatan kitap. Müthiş betimlemeler sayesinde kâh bahçenin bir köşesinde yemek yapan Esme’ye yardım ediyorum kâh Hasan ile beraber babaannesinin yanında oturup ağıtlarını dinliyorum. Her şeyin çok farklı olabileceğini fark edip daha çok üzülüyorum.
Kıymayın Esme’ye!