Puan vermedi·352 syf.····Okunma: 03 Kasım 2021 17:13 Daha önceki 1Q84'de yazdığım gibi kitapta beklediğim Haruki Murakami unsurları mevcuttu, alternatif ya da pararlel dünya dışında... Kitabı okurken daha çok dönemin üniversite öğrenci olaylarına değinilmesini beklerdim. Belki de bu ktiabı bir kaç gencin aşk hikayesinden daha ilginç kılardı. Gerçi tam olarak bu aşk üçgenini de görebilmiş değilim. Daha çok hayatlarının boşluklarında birbirlerine tutunmaya çalışan insanlar. Yazarın intihar eden geçlerin sorunlarına değindiğini söylesem bu da tam olarakverilmiyor. Hikaye daha çok bu kişilerin merkezine bir şekilde denk gelmiş ana karakter. Aslında bu kitabı okurken Haruki Murakami'nin bu ana karakterlerinde, onları ne kadar sıradan nsanlr yapsa da, bir mükemmelliyetçilik var, yani bu ana erkek karakterlerin çevreleri kadınlarla çevrili oluyor hep. Onlara karşı hep anlayışlı, duyarlı, istekerine her zaman cevap veren biri. Ben bile hikayedeki kızı o kadar şımarık bulup terslemek siterken o, hepp kızı haklı buluyor, bir kez de ya ben demiyor. Bir erkek yazarın böyle erkek karakterler yazmasını garip buldum. Sanki böyle bir sevgili isteyen bir kadın tarafından yazılmış. Kitabın sonuna doğru kısım beklediğim bir durumdu ama yazmamasını tercih ederdim, bununla kitabı şu basit ucuz aşk romanlarına benzetmiş.
1Q84 okurken ktiapta, Sahildeki Kafka ve Zemberek Kuşunun Güncesi ile benzerlikler görmüştüm. Burada da aynı durum söz konusu. Acaba farklı bir hikayesine rastlarmıyım bu kadar kitabını okudum ama daha rastgelmedim...