10/10
·218 syf.··
Beğendi
·
2008 1. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 19 Mart 2008 00:00
Bu kitap edebi olarak da, hayatımdaki yeri olarak da benim için çok değerlidir. Ortaokuldayken sınıf öğretmenim hediye etmişti bu kitabı bana. Sene 2008 falan... O ADAM bana kitapları sevdirmişti. Bir insana alınacak en güzel hediye bir kitap değil miydi zaten. Sevgili Mehmet Sadık GÖNÇ hocama saygı ve şükranlarımı sunuyorum, edebiyatla dolu bir hayat kazandırdı bana. Kitabımıza gelince, çok kısa kolaylıkla okuyabileceğiniz uzun öykü tarzında bir kitap. Kahramanımızın ismini bilmiyoruz, elimizde sadece aşık olduğumuz kızımız Nestenka var. Dostoyevski aşkım Suç ve Ceza ile başlayıp Beyaz Geceler ile devam etmişti ve daha sonraları Dostoyevski aşkından kurtulamamıştım. Yapıtları bitmesin diye hala bir kaç ayda bir olmak kaydıyla muhakkak bir kitabını okuyorum ve bitirmek istemiyorum. Bitirdiğimde Dostoyevski'den mahrum kalacağım diye çok üzülüyorum. Tipik Dostoyevski'miz yine bir psikanalizle karşınızda, yalnız, mutsuz, ilk gördüğü ilgiyle birine kopmaz bağlarla kolayca bağlanabilen bir hayalperest. Çok keyifli bir kitaptı. Benim için çok özel, dünya edebiyatı için çok özel. Keyifli okumalar, tavsiyemdir.
Beyaz GecelerFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2024102,4bin okunma
··
17 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.