·591 syf.··Beğendi
···Okunma: 10 Kasım 2021 22:32 Parma Manastırı, Kırmızı ve Siyah romanıyla beraber yazarın en çok öne çıkan eseri. Hangisi daha iyi mücadelesine Vikipedi bile katılmış hatta. Ben bunu saçma buluyorum çünkü bu Messi – Ronaldo mücadelesine benziyor. Yani bırakın onlar mücadele etsin, siz seyredin keyif alın. Burada da aynı. Okuyun, zevkinize bakın yani ne gerek var bu mücadeleye. İkisi de çok iyi bence.
Gene çok ilginç ve toplumsal mücadelenin öne çıktığı bir eser olarak söyleyebiliriz bunu. Fabrizio Dongo karakterinin ilginç bir öyküsüne konuk oluyoruz. Bu karakter de Napolyon hayranı olarak karşımıza çıkıyor. Napolyon’un Elba’dan dönüşünü öğreniyor, babasının Como’daki kalesini terk ederek onunla beraber Waterloo Savaşı’na katılmak için Belçika’ya gidiyor. Dönüşte bir de hain muamelesi görüyor ve üstelik kendisine aşık olan teyzesinin tavsiyesi üzerine kariyer yapmak için kilise tercihi yapıyor. Burası bile pek çok konu üzerine yorum yapmamızı sağlayabilir zannımca.
Fabricio biraz, özür dilerim, aptal bir karakter aslında. Çünkü içinde ilginç bir sevgi açlığı var. Tabi bu popüler kültürün ilgi çekmek için her yolu denemesiyle karıştırılmamalı. Sevgiyi yanlış birine vermek ve sevilmeme korkusu demek daha doğru olabilir.
Dikkat çeken konulardan biri Siyaset, Din, Ordu ile halkın vatan konusundaki düşüncelerini aktarmakla; siyaset ve ordu sonrası din işlerine karışan rüşvet ve işlenen cinayetlere yönelik yazılar...
Son olarak bu sefer en azından ‘Aşka Dair’ kitabındaki saçmalıklara nazaran bu kitabında sevgiye yönelik yazısını beğendim. Neden? Her sevgi, bir önceki insanı duygusal anlamda öldürmektir der. Yani bir insan olacaksa hayatınızda, hayatınıza yeni birini alacaksanız öncekinden iz kalmamalı, öncekine göre yeniyi değerlendirmemeli diyor. Olması gereken bir durum diyebiliriz bence. Son dönemde ilişki yapanların iyice laçkalaştığı ve anlamsızlaştırdığı, yapmayanların da bu durumun farkında olarak yapmadığı bir durumdayız. Düzelmesi gereken şey 200 sene önce gözlemlendiyse, demek ki değişmeyecek bir durum.
Hepimize iyi okumalar dilerim..