Marlo Morgan kitabı yazdıktan sonra aborijinler tepki göstermiş bunun üzerine yazar kitabın kurgu olduğunu itiraf etmiş. Bunu öğrendiğimde komik geldi çünkü kitaptaki olayların realist bir kaygı güdülerek yazılmadığı ortada. ( Aborijinlerin 6 metreden düşen birini ertesi sabaha sapasağlam hale getirmeleri gibi)
Kitapta altı çizilesi, üzerine düşünülesi yerler nispeten var evet ama kitabın büyük bölümü hoşuma gitmedi. Kitabın sonu çok yavandı. Bu kitabı 15 yaşından önce okusaydım eminim ki daha çok severdim. Kitap okumaya yeni başlayan birisinin sevebileceği, yormayan, akıcı bir anlatıma sahip Bir Çift Yürek. Benim sev(e)mediğim bir kitap oldu ne yazıkki.