Her kitap farklı bir dünyaya açılır. Ama bu kitap yeni bir dünyanın kapılarını açmakla kalmıyor, hayallerinin içine yaşayan bir kız çocuğunun en güzel hayallerininde kapılarını açıyor. O hayallerinin içinde bir o yana bir bu yana savrulurken sizide yanında sürüklüyor. Yaşadıkları, arkadaşları, ailesi olarak gördükleri çok güzel bir şekilde betimlenmiş. Okurken Avonlea'da yaşıyormuş gibi hissettiriyor. Ve bu çok güzel bir his.
Ben önce dizisini izlemiştim kitabı okuduktan sonra keşke ilk olarak kitabı okusaydım diyorum.