Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Fakat ben böyle bir kötü telakkiden korkmayarak arz edeceğim ki insanda birisi melekliğe yakın bir tabiat, diğeri seytanliğa yakın başka bir tabiat var. Bir başka deyişle diyebilirim ki ilahi irade insanın beşeriyetin övülen sıfatlarına iyi halde bulunmasını gerektirirken araya bir de vesveseci seytan girerek insanı insanlık yolundan çıkarmaya çalışıyor.Meleklik tabiatı hiçbir vakit şeytanlık tabiatına yenilmeye razı olmayarak sürekli bir mücadeleyle uğraştığı gibi seytanlik tabiati da insana işlettirdiği kötülükleri himaye edemiyor. Derhal o da bu kötülükleri itiraf ediyor yani avam tabiriyle insana işlediği kabahatlerden dolayı pişmanlık geliyor. İnsan meleklik tabiat uyarınca ne kadar müteessir oluyorsa, şeytanlık tabiati da insanı aldatabildiğinden, sanki gururlanarak insanla alay ediyormus hissini uyandiriyor ve o teessuruartirdikca artiriyor.
Sayfa 243 - iş bankasi yayinlariKitabı okudu
·
32 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.