iki türkü çığırdı diye kaçma başka adama, şaşkın mısın cemile?
7/10
·80 syf.··
2021 35. kitabı
·
12 saatte okudu
·
Okunma: 04 Aralık 2021 23:57
Cengiz Aytmatov'dan okuduğum en basit, hatta en "iyi" olmayan eser diyebilirim buna. Bildiğim kadarıyla Aytmatov ilk bu eserle ün yapmış. Dil olarak, anlatım olarak, cümleleriyle bize kitabı seyretme imkanı sağlaması olarak dört dörtlük bir kitap olabilir. Ancak konu olarak herkese hitap edeceğini sanmıyorum. Kocası savaşa giden bir kadının, cephede savaşan kocasını başka bir erkekle aldatmasına aşk demişler. Bir de en güzel aşk öyküsü diyenler olmuş. Okurken Cemile'nin hareketlerine değil sempati duymak, az kendine gel be kadın dediğim bile oldu. Sonunda da zaten tahmin ettiğim üzere kocası dönmeden başka bir erkekle kaçtı. Ya ben böyle şeylere duygusal olarak bakamıyorum. Cengiz Aytmatov'un çok kitabını okudum ve daha önceki incelemelerimden birinde söylemiştim Aytmatov eserlerinde evli erkeklere hep ikinci bi aşk hikayesi ekliyordu. Dikkatimi çekmişti. Bu sefer de bir ablamız kocasını bırakıp kaçtı. Ancak diğer eserlerinden farklı olarak bu olay bu sefer kitabın bir nüansı değil de teması. Hiç hiç hiç sevmedim. İki türkü çığırdı diye sen kalk git adamla. Ay bu inceleme, inceleme olmaktan çıktı kabul ediyorum. Sevenlerine keyifli okumalar ancak bana kalırsa Cengiz Aytmatov'un bu kitabını sırf seriyi tamamlamak için en son okuyun. O da çok isterseniz yani.
1000Kitap
CemileCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 201944,6bin okunma
··
686 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Gözden kaçırdığınız bir şey var: Sadık, Cemile ile severek evlenmiyor. Gururundan dolayı Cemile'yi kaçırıyor. Böyle olunca da Cemile'ye karşı bir sevgi, bir ilgi ne yazık ki göstermiyor. Hatırlayın lütfen, Cemile, Sadık'ın mektuplarında güzel bir kaç cümle duyacağını umarken hep yalnızca en sona iliştirilmiş bir selamla karşılaşırdı. Kocası tarafından sevilmeyen bir kadındı yani. İki türkü çağırdı diye kaçmıyor Danyar'a yani.. Bu yüzden Cemile Danyar'a karşı bir şeyler hissetmekte haksız sayılmaz bence. Ama dediğiniz gibi bende çok çok güzel bir aşk hikayesi olduğunu düşünmüyorum fakat yine de Cemile'ye hak veriyorum. Teşekkürler, iyi okumalar :)