Merhaba sevgili okurlar :)
Uzun zamandır inceleme yapmamıştım yine bir Sabahattin Ali kalemi bana inceleme yaptırıyor çünkü yapmazsam yazara ayıp etmiş olacam gibime geliyor :)
Öncellikle kitabın ismini alması gereken çok ama çok daha anlamlı öyküleri vardı örnek verecek olursam Kurtla Kuzu en bayıla bayıla okuduğum öyküsü oldu ..
13 öyküden 3 tanesi hakkında az bir düşüncelerimi beyan edecem .
Cankurtaran öyküsü ; ne kadar da tanıdık geldi demi ordaki doktorlar , ordaki hasta .. günümüzde aynısı birçok yerde yaşanıyor'' karım ölüyor'' diyor para diyor insan ölüyor para istiyor ve o kağıt parçası gelmeden hasta derdine deva bulmuyor hoş tedavi edilsek bile ne kadar sonuç alabiliyorsun ki , Tanrım kimseyi doktorların eline düşürmesin hele eğer vicdanıyla değilde parasıyla işini güzel yapanlardansa ...
Böbrek öyküsü de aynı konu etrafında işleniyor ve sonucunun suçlusu kim sizce ?
Ben hep diyorum nacizane fikrim ölen insanların yüzde sekseni doktorların ; tedbirsizliğinden , işlerini hakkıyla yapmalarından ötürüdür .
Kurtla Kuzu öyküsü var en çok sevdiğim öyküsüydü bu kitap eskiden yasaklanmış bir kitapmiş o öyküyü okuyunca ne demek istediğimi anlayacaksınız bu öykü için bir şey demiyceğim çünkü düşüncelerimin kağıda dökülmüş hâli, ruhum şad olsun üstad
Sabahattin Ali iyi okumalar ..