8/10
·695 syf.··
2021 8. kitabı
"Bir kadının bir krallığı yönettiğini göreceksiniz, bir kadının bir krallığı kendisinden önceki herkesten çok daha iyi yönettiğini göreceksiniz" Kitabı bir saray soytarısı olan Hannah'ın ağzından okuyoruz. Anlatılan kişiyse I. Mary olarak geçen, ingiltere'nin ilk varis kraliçesi Mary Tudor. Şahsen ben Mary'i çok sevdiğim için onun yönetimini görmek güzeldi. Zaten onu az çok tanıyorsanız kitabın içeriğini de bilirsiniz ama kendisini sevmeyenleri görünce üzülüyorum bu yüzden daha iyi tanımak ve psikolojisini anlamak adına okunabileceğini düşünüyorum(cümle gereksiz uzun oldu ama anladınız siz). Kendisine " Kanlı Mary" denmesini pek doğru bulmasamda - birçok kişi tarih boyunca aynı şeyi defalarca yaptı ama bu bir kadın olunca ve özelliklede güçlü bir kadın olunca hemen ağız burun kıvırıyorlar - yapıcak bir şey yok el mahkum kabul ediyoruz. Çok gerçekçi birşey bekliyorsanız beklemeyin çünkü kitabın çoğu kurgu, kendisi hakkında gerçeği yansıtan bir yapım da yok maalesef (özelliklede yazar, annesi Katherine of Aragon hakkında olan kitapta baya batırmış galiba...) Bazen ona zerre saygısı olmayan ve sürekli yerine geçmeye çalışan kardeşi I. Elizabeth'in idamına izin verseydi, sözde kocası II. Felipe'le evlenmeseydi nasıl olurdu diye merak ediyorum. Kitap bir yerden sonra sıkmaya başladı çünkü Elizabeth 'i öve öve bitirememişler maalesef, Elizabeth mi Mary mi anlatılıyor anlamadım. Onun dışında güzel bence okunur ama keşke daha objektif yazılsaydı. (Kendisi hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak isterseniz instagramda historicalyrics hesabına bakabilirsiniz.)
Edebiyat
Kraliçenin SoytarısıPhilippa Gregory · Artemis Yayıncılık · 20162,585 okunma
·
374 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.