Hazanda bülbül olmaz diyerek biten bu roman beni inanılmaz derin düşüncelere aldı. Her karakteri kendi içinde değerlendirmek lazım. Gencecik yaşına ve güzelliğine rağmen mutlu olamayan üstelik güzel olduğu için her zaman kötü muamele görmesi sanki hak olan Şahende. Baksanız kocasina aşık, ama aşkı ile kör olmuş Naime. En komiği de ve hiç desteklemedigim karısına aşık olmayan ama onunla evli kalmaya devam eden ihsan. Bence bu hikâyenin en masumu Nuri bey ;). Klasikler içinde yer aldığı için alıp okuyabilir ve çarpık ilişkilerin sonuclari ile yüzleşebilirsiniz. Hazan BülbülüHüseyin Rahmi Gürpınar