·331 syf.··Beğendi
···Okunma: 17 Aralık 2021 03:45 Okuduğum ilk José Saramago eseriydi. Tek kelimeyle muhteşem bir yapıttı. Kitap bir anda kör olan bir adam ve bu körlüğün bulaşıcı olmasıyla başlıyor.Herkes kör olurken bir tek doktorun karısı kör olmuyor. Kitapta kör olan insanların çektikleri zorluklar yer alırken, toplumun eleştirisi de yapılıyor. Körler birbirini öldürüyor, birbirinden çalıyor, birbiriyle kavga ediyor. Sadece gözleri gören tek kişi doktorun karısı önderliğindeki biri çocuk altı kişi bu felaket içinde hayatta kalabilmek için ellerinden geleni yapıyor. Şu zamanda yaşadığımız pandemi içinde bu romanı okumak onları bir tık daha iyi anlamamı sağladı. Nobeli sonuna kadar haketmiş bir yapıt.