Her sayfası dolu dolu, akıcı şekilde okunabilen bir tiyatro eseri olarak yazılmış. Daha önceden birkaç kitabını da okuduysanız anlamada güçlük çekeceğinizi sanmıyorum. Çünkü zaten üslubuna, yazış tarzına dair bir fikre sahipsinizdir.
Kitabın kahramanı Coşkun Ermiş, hayatta hep bir şekilde yarım kalmış ve bu yarım kalmışlığını, emekli olduktan sonra yazmaya başladığı oyunlarına da yansıtmış. Tıpkı kendi gibi oyunlarını da hep yarım bırakmış, tamamlayamamış. Bu durumu sayfa 80'de "Yaşadığım anlamsız cehennemden kurtulmak için her türlü cehenneme giderim." gibi güçlü bir cümleyle açıklıyor bize Oğuzcuğum Atay.
Çünkü tamamlanmamış her şey insanın içini hep kemirir, hep bitirir. Çünkü yarım kalmış her şey biraz cehennemdir...
Oğuz Atay