·200 syf.··Beğendi
···Okunma: 20 Aralık 2021 12:01 Merhabalar.
Öncelikle bu kitaba başlamadan önceki hislerimden ve duygu durumumdan bahsetmekte fayda olduğunu düşünüyorum. Bu kitaba başlamadan çok kısa bir süre öncesinde başarısız bir intihar girişiminde bulundum. Bulunduğum karamsarlık halinden kurtulmak için en iyi yolu okumakta buldum. Ne kadar doğru bir yol olduğunu okumaya başladıktan sonra bir kez daha anlamış oldum. Kitabın ana karakterinin başarısız bir intihar girişiminde bulunmuş bir kız olduğunu okuyunca kitap beni çok fazla okumaya teşvik etti. Hissettiğim bu karmakarışık ruh halini somut bir şekilde bir kitapta okuyacak olmak ve bu kitabın Paulo Coelho gibi usta bir yazardan okuyacak olmak çok heyecanlandırdı beni. Kitabı okumaya karar verme sürecimden kısaca bu şekilde bahsedebilirim.
Kitabın konusuna gelecek olursak, adından da anlaşılacağı üzere ana karakterimiz artık her şeyi tekdüze gören, günlerin art arda aynı çizgide ilerlediğini düşünen ve geçen zamanın sadece daha kötü hissetmeyi getirdiği algısına sahip olan, 24 yaşındaki Veronika. Hayatın tek düzeliğinden bıkan ve artık yaşamak adına hiçbir heyecan duymayan bu karamsar kadın, uzunca bir düşünme evresinden sonra çareyi hayatını sonlandırmakta, intihar etmekte buluyor. Bu girişimi başarısız oluyor ve kendini bir anda tüm ülkeye nam salmış olan 'Villette' adındaki akıl hastanesinde buluyor. Bu akıl hastanesi aslında bize tam olarak hayatı, doğru bildiğimiz yanlışlarımızı, umudu, sevgisizliği, nefreti, ve en önemlisi sevgiyi saf bir bir şekilde gösteriyor. Kitabın içeriğinden çok fazla bahsedip, okumak isteyen arkadaşlarımızın şevkini kırmak istemiyorum. Sadece kitapla ilgili birkaç cümle kurmam gerekirse, bu kitapta sadece Veronikanın ruhsal durumunu görmüyoruz. Yardımcı karakterlerin hikayeleri de bir o kadar etkiliyor ve sarsıyor. Her kitaptan olduğu gibi bu kitaptan da çıkarılacak tonlarca dersimiz olduğunu düşünüyorum. Okumak isteyenlere şimdiden başlamalarını tavsiye ediyor, keyifli okumalar diliyorum. Paulo Coelho'ya da böyle bir eseri bize sunduğu için sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum. Herkese keyifli okumalar :)