Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Bir ve Akıl zaman ve hareketin üstünde oldukları halde, Bir tarafından Akıl vasıtasıyla meydana getirilen Nefs esasen hareket ve zamanın ilkesidir, “İlk küreyi ve keza bütün tabii küreleri hareket ettirir ve aynı zamanda kürenin hareketinin ve Tabiat’ın faaliyetinin sebebidir.” Akli alemin muhitinde bulunan Nefs “hareket etmeyen akli varlıklar alemi” ile “hareket eden hissi varlıklar” alemi arasında köprü vazifesi görür. Hissi varlıklar Nefs’te külli örnekler ya da eşyanın suretleri olarak bulundukları için Nefsin onların “surî” (formel) sebebi olduğu söylenebilir. Ve yine Nefs onların hareketinin ilkesi olması hasebiyle onun, bunları “fail sebebi” olduğu da söylenebilir. (Liber de Causis)
Sayfa 52
·
56 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.