Öncelikle Jack London’un yazmış olduğu bir eserin kötü olma ihtimali zaten yok diyebilirim. Çünkü anlatımı, dili, akıcılığı o kadar güzel ki.. Kitap konu olarak aslında bize bir kurdun hikayesini anlatıyor. Ama aslında bu kurt üzerinden bir yandan da insanı, sevgiyi, tanrıyı anlatan güzel bir hikaye. Aynı zaman da bir hayvan üzerinden bizlere sevgiyi, sevginin gücünü ve aslında sevgiyle her şeyin üstesinden gelinebileceği anlatılıyor. Tabii aynı zaman da bir kurt gözünden kendi insanlığımızı da sorgulatıyor. Bazen bazı insanların o acımasızlığını, diğer canlıların hayatına müdahale edişini ve insanlar ve canlılar arasındaki o hakkaniyetsizliği de gözler önüne seriyor. O canlıların yerine kendimizi koydurtup, empati kurmamızı, onların acısını, yaşadıklarını insan olarak hissetmemizi sağlıyor. Ve hissettiriyor da. Bana göre sadece bir kurdun değil bütün insanlığın öyküsünün anlatıldığı bir kitap. Çünkü çoğu konuya değinmekte, okuduğunuz zaman anlayacağınızı düşünüyorum. İyi okumalar diliyorum..