Daha önce Franz Kafka okumayanlar için ilk olabilecek kısa bir öykü kitabı bence. Bi çırpıda bitirdim.
Bir subay adaya gelen bir yolcuya; mahkemeye çıkarılmamış,suçunu dahi bilmeyen suçlular için yapılmış bir makineyi tanıtıyor. Makine iğnelerle hükümlünün vücuduna cezasının ne olduğu yazıyor. İnsanlıktan uzak bir ceza karşısında subay zevk alıyor. Yolcu ise bu makineyle ilgili anlatılanları şaşkınlıkla dinliyor. Suçlu o makinenin altına yatarken birden affediliyor ve makineye subay geçiyor. Bu sefer kurtulan suçlu bu makineyi izlerken zevk alıyor.
Özet olarak böyle denebilir. Ama benim anladığım insanlık tarihinde bazı sahnelerin sürekli tekrarlıyor olması. Güncel olarak da benzer olaylar görüyor ve yaşıyoruz. Daha adil bir dünya için umudumuzdan başka bir şeyimiz yok sanıyoruz. Haksızlık karşısında susmamalıyız, ses çıkarmalı ve tepki vermeliyiz. Yoksa o makine bi gün bizim vücudumuza ‘adil ol’ yazısını iğneyle yazar. Ve suçumuz bu olmuş olur.
Adil kalmanız umuduyla.. Ceza SömürgesiFranz Kafka