Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Muammer b. Abbad
Bir cisim muayyen bir arazı ya kabul eder, ya etmez. Birinci halde renk tab’an ona aiitir ve onun fiilindendir. Zira tab’an bir şeye ait olan şeyin başka bir failin fiili olduğu söylenemez, ikinci halde, Allah çimdi renklendirmeye kararlaştırabilir velakin cisim tabiatından olmayan rengi alabilir. Sonuç olarak, dolaylı olması yani kendi arazlarını tab’an meydana getiren cismin adilliği vasıtasıyla olması müstesna, Allah’ın arazları yarattığı söylenemez. Muammer’i bu tab fikrini, mantıki sonucuna kadar izlemeye götüren saik, açıkça dünyadaki kötülüğün sorumluluğundan tamamen Allah’ı tenzih etme arzusu idi. “İnsan” ona göre, “bedenden ayrı bir cevheridir; güç, insiyatif ve bilgi sahibidir; hareket, sükûn, gelişme yahut mekandan beridir, görülmez, dokunulmaz ve idrak edilemezdir”; zaman ve mekandan azadedir ve görevi yalnızca bedenin bekçiliğidir. ?
Sayfa 76
·
57 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.