İnsanlar doyumsuzdur. Neye sahip olurlarsa daha fazlasını isterler bu kitapta bunu rahatlıkla gözlemleyebilirsiniz. Elindekiyle yetinmek belli başlı insanlara özeldir ya da zorda kalan her insana.. Bir öyküsünde elindekilerle yetinemeyen insanlarla, bir diğer öyküsünde elindekiyle yetinip elini bir insana uzatan insanın hikayesini konu almış. Aç gözlülük, doyumsuzluk ve sevginin kalemini sağlam tutup kitabını dünyaya sunmuş olan Tolstoy, birkaç kısa öyküyle ders vermek ister gibi yazdığı bu eserini çok severek okudum. En etkilendiğim kitaplar arasında yerini aldı bile. Sizlere de mutlaka tavsiyemdir. Okumadıysanız eğer hemen okuyun derim, okuyanlar beni anlıyorlar :D