"Ben iç dünyama dönüyorum. Orada hayal kırıklığına yer yok."...
10/10
·724 syf.··
Beğendi
·
2021 240. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 31 Aralık 2021 00:48
#k:130............ bana gore kendi okuyucusunu seçen roman. Tutunamayanları eline alan insanlar ikiye ayrılır; bir bölümü okumaya başlar, zorlanır, yarısına gelmeden bırakır, hep bir daha başlamak ister ama asla başlamaz, başlasa da yine aynı şeyi yapar.... Şimdi size bu kitapla ilgili bir itirafda bulunmak istiyorum.Ilk defa 1k ya Oğuz Atay in yanlis alintisiyla giris ettim ve tabii radara yakalandim. @Oguz__Atay Alinti kitapda yok dedi,bende profilde #y:127i gorunce yazarin kendisi sanmis,aninda alintiyi kaldirmsdim.:)ve kitap ilgimi cekmisdi,ilk turk edebiyyatinin baslangicin koydu benim icin...... #k:130i incelemek,elestirmek haddim degil,kaç dakikadır nerden başlasam neler yazsam diye düşünüyorum hakkında. anladım ki Tutunamayanlar hakkında birşeyler yazacak kadar cesur görmüyorum kendimi. ben onu sadece çok sevmekle, tekrar tekrar okumakla, her okuyuşumda farklı tadlar almakla yetineyim diyorum.her yıl bir kez okunmalı. hatta "Dunya tutunamayanları okuma günü" filan yapılmalı. Bana gore Tutunamayanlar sesli düşünme sessiz haykıranlarin kitabi....... ve bana gore Tutunamayanlar Modern türk edebiyatinin nadide eserlerinden biridir.... hersey Olric'le basladi aslinda. önce kelimeler vardı diye başlıyor yohanna’ya göre incil.kelimeden önce de yalnızlık vardı ve kelimeden sonrada varolmaya devam etti yalnızlık... okunmasi ile okunmamasi arasinda derin ucurumlar bulunan,okuyanlarin kendi ozbenliklerine sorular sordugu kitaptaki her kelimenin altinin cizilmesi gerektigi Oguz Atay'in aglatan, gulduren, cokerten kitabi... kitabın içindeki mektubu, şiirleri, üslubunu ve kurgusunu düşündüğümde bu kitabı yazan dehaya hayran olmamak imkansız. "hayata dayanamadığımız için espri yapıyoruz" ve "hayatım ciddiye alınmasını istediğim bir oyundu" yazmış Oğuz Atay kitapta, kitabını da açıklamak istercesine.. gerçekten bir 'başucu kitabı'... bi de ilk okunduğunda Selim'e aşık olunmuştu tabii. kitabı okuyan herkes Selim, herkes isyankar, herkse kahraman olmu$tur... "bu dünyada kim disconnectus erectus olmadığını savunabilir ki ?" ya, Tutunamayanlar sımsıkı tutunsalardı biribirlerine?! hakkında ne söylense az kalacak, yetersiz olacak kitaplardandir #k:130.....
TutunamayanlarOğuz Atay · İletişim Yayınları · 202475bin okunma
·
773 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
VüsaIe Quluzadeh
Gönderi Sahibi
@Lengersiz buyur buna da goz at)
Bakış açısı ne farklı olay, şaşkınım. Yorumuna sağlık 🌸
VüsaIe Quluzadeh
Gönderi Sahibi
sagolasinnn Kevser hanim