Amin Maalouf'un çok ama çok güzel kitabı. Kitabı iki kısımda inceleyebiliriz. Birinci kısım Nizamülmülk, Ömer Hayyam ve Hasan Sabbah üçgeninde şekilleniyor. Ikinci kısmı ise Hayyam'ın yazmasının yüzyıllar sonra ortaya çıkmasıyla başlıyor diyebiliriz. 1900'lü yılların İran'ını ve modernleşme çabalarını görme fırsatı buluyoruz. Tipik bir Maalouf kitabı. Savaşlar, siyasi çekişmeler, acılar, aşk ve tabii ki Istanbul, Tebriz, New York derken oluşan dünyayı geziyormuş hissi.