Merhaba!
Ciddi anlamda en sevdiğim serilerden ilk üçe girebilecek hatta giren bir seri oldu HGOİ. Tasarımlar . Yine mükemmel iş çıkarılmış şömizler üstünde, okumadan anlayamayabileceğiniz şekilde spoiler bile verebiliyor o denli özenli ve üstüne düşünülmüş tasarımlar. Gerek poster ve kartlar gerekse şömizler ve kitap olsun gerçekten çok hoşuma gitti. Şimdi kitabın içeriği zamanı!
İlk kitabın sonunda ortalık çok fena bir şekilde karışmıştı. Tam bu nasıl toplanabilir dediğimiz anda işin içine bir sürü detay daha giriyor. Birini okuyorsunuz şaşkınlığın en üst düzeyini yaşadım sanıyorsunuz ama NG size bir göz kırpıp daha da üst düzeyde bir şaşkınlık -aklınız hayaliniz durur o derece- yaşatıyor. Bu sefer gerçekten herkes kendi çerçevesinde haklı. E bu haklılık davasında kim kazanacak? Hah işte o kitap boyunca okuduğumuz şey. Herkes ama özellikle Daren çok fazla fedakarlık yapıyor. Aynı zamanda iyi bildiğinizi sandığınız şeyler aslında hiç sandığınız gibi değilmiş. Bunu çok iyi öğreniyorsunuz. Kitabımız geçmişte başlıyor. Su Krallığı'nın düştüğü Büyük Yıkım zamanında. İşte bu bölümde yapılan zannımca en büyük fedakarlığı okuyorsunuz. Ana karakterimiz Nova'nın lordu Arın ile birlikte Su Krallığı'nı yeniden kurmaya çalışmasını, tanrıçaların planlarını, krallıkların geçmişlerini, iyilerin bile farklı açılardan da olsa diğerlerinden bir farkı olmamasını, ummadığınız kişilerin aslında çok daha önemli kişiler olduğunu kısaca çılgın denebilecek ne varsa hepsini aynı anda veren bir kitap. Eğer sağlam bir kurgu ve müthiş bir diyar okumak istiyorsanız kesinlikle kaçırmayın okuyun okutturun. Krallar ve SoytarılarıN. G. Kabal