4/10
·136 syf.··
2020 51. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 06 Ekim 2020 00:00
Boris Vian hakkında kötü bir yazar diyemem. Bunu kabul edeyim. Yalnız bunları düşünebildiği-yazabildiği için kötü bir insan diyebiliyorum rahatlıkla. Aslında başka bir inceleme yazmıştım. Biraz daha edebi bakmak istemiştim ve içerik o yöndeydi fakat bu kitap hiçbir şeyi hak etmiyor. Kısas benzeri bir motivasyonla her türlü sapıklığı, sapkınlığı, pedofili eylemlerini gerçekleştiren bir kişi var kitapta. Bu kişi Vian'ın da kitabı yazdığı yaşlarda. Aslında kendisi diyebiliriz. İçinde bir siyahilik hissediyor olması falan tamamen yazar-karakter bağı adına özellikle koyulmuş. İyi halt etmiş. Kitapta zenciler adına beyazlardan intikam almak için çocuk yaşta kızlara tecavüz eden, hatta araya 10-12 yaşında bir zenciyi de sıkıştırarak bana mavi ekran verdirmiş biri anlatılıyor. Baştan sonra bütün konu bu. İsteyen alsın okusun. Şuraya bakıyorum millet bu kitabı okuyup beş yıldızı çakıp bir de edebiyatla ilgili çıkarımlar falan yapmış. Edebiyat bitti de böyle anlatımlara muhtaç kaldıysa zaten kitap falan okumayalım geçmiş olsun. İkinci defa okuyorum ve başka Vian da okuyacağım ama bu kitap edebiyat dünyasının yüz karalarından biri kesinlikle. Bu gerçek değişmeyecek.
Edebiyat
Mezarlarınıza TüküreceğimBoris Vian · İthaki Yayınları · 20181,936 okunma
46 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.