·360 syf.····Okunma: 07 Ocak 2022 06:26 Zamanına göre çok iyi bir kitap olabilir. Irkçılıkla ilgili çok fazla içerik tükettiğim için keşke daha önce okusaydım dedim çok çarpıcı gelmedi. Kitap başlarken gerçekten çok yoruyor karakterler, isimler ve anlatıcının kim olduğunun belirsizliği zaten kitabın ilk 60 sayfası bu şekilde geçti. Yazar, Atticus karakteriyle beni kazandı. Sırf bu karakter için okunabilir. Karakter tek başına bir baş kaldırıydı bütün yanlışlara, bütün haksızlıklara ırkçılıktan kadın-erkek eşitliğine kadar bir çok şeye tepkisini hiç çekinmeden harika bir dille bize aktarıyor bunu kızının sorduğu sorulara verdiği cevaplardan alıyoruz çoğunlukla.(O yaşta bir çocuğun bunları düşünmesi ve sorması hikayenin inandırıcılığını bir miktar kırıyor bence) o zamanın toplumunda aydın biri olmak düşünen ve irdeleyen zihin olmak haliyle yadırganıyor ve kabul görmüyor.