Peki sen hangi hayvansın ya da hangi olmak isterdin. Özgürlüğü hiç tatmamış bir koyun mu yoksa, vahşi bir kuş mu? Ya da şunu sormak gerek Özgürlük, kime ve neye göre? George amca bu kitabında propagandanın insanlar üzerindeki etkisini çok güzel açıklamış. Bu açıklamayı yaparken insanlar arasında kişilikler oluşturmaya uğraşmaktansa hayvanlar ile bize bu sınıfları ve tutumlarını güzel betimlemiş.
O zaman yeniden sorayım. Vahşi bir kuş olup uçmak mı bilinmezliğe yoksa at olup kendi konfor alanımızı yaratıp sıkışmak mı sistemin içinde?