Kitabı okumadan önce aforizma ne demek önce onu bilmeliyiz. Aforizma bir özdeyiştir. Derin anlamı olan geniş duygu ve tasvirleri onlarca kelimeyle ifadeye edilmeye çalışılanın tek solukta çıkmasıdır. Kitabımız da bir derlemedir. İçeriğinde yazarın kendi el yazmaları, günlükleri ve diğer bazı kitaplarının bir parçaları oluşturmakta. Bu sebeple bir konu bütünlüğü yok. Fakat yazarımız belirli konuların üstünde nispeten fazla duruyor; iyi-Kötü ve İnanç gibi fakat inancı sadece dinsel boyutta düşünmemeliyiz çünkü Kafka tam olarak bir dini inancı konu almamıştır. Kafka'yı anlamak ve tanımak için okumak isteyenlerin son okuyacağı kitap bu olmalı çünkü Kafka'yı hiç tanımayan ve hakkında hiçbir bilgisi olmayanların okuması yüzeysel bir okuma olur. Oysa kitap Kafka'yı derinlemesine anlamamızı sağlıyor. Herkese iyi okumalar.