İnsan ne aradığını bilmeden kafasız tavuk gibi koşturuyor oradan oraya. Kimileri çekiştirip durdukça ve o rüzgara bir kere kapılınca kendin olmaktan, hayallerinden kopup gidiyor.
Diye bir giriş yaptıktan sonra, sanırım herkes bu kitapta kendine bir rol bulacaktır. Kimi çoban, kimi billuriyeci, kimi hayallerinin peşinden koşmayı, koşunun son düzlüğünde bırakıp hedefe ulaşamamışlar vs vs...
Tarkovski'nin yaşam döngüsünün içinde 25 ini geçmiş ve yaşıyorum zannedenlerin bu kitaba bir yerlerinden başlaması gerek. Günün sonunda, daha ölmedim diyebilmek için belki içinizde küçük bir ışık yanar belki.