9/10
·520 syf.··
2022 5. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 13 Ocak 2022 14:26
Ruhsal olarak umutsuz olduğum şu zamanımda okudum ve beni iyice dibe çeken bir kitap oldu :) ama geç kalmışım okumaya herkes mutlaka okusun diyebilirim harikaydı. Dünyanın adaletsizliği ,yaşam savaşı veren çocuklar , korkunç ailelerin elinde büyümek zorunda olanlar , açlıktan ölen insanlar , üzerine bombalar yağarken doğup yaşam savaşı veren masumlar bir tarafta da bolluk bereket içinde yaşayıp başkalarından bihaber olanlar ya da görmezden gelmeyi tercih edenler. Kafamda sürekli deli sorular ve sorunlar varken kitaplığımdan bunu seçmem tesadüf olamaz herhalde. Martin Eden ' in ulaşmaya çalıştığı bir hedefi vardı ve oraya ulaştığını zannederken çoktan daha ileriye gitmişti." Okudukça yalnızlığı daha da arttı." Hepimizin belkide hissettiği bu.Şuan inceleme yapmaya çalıştığım uygulamayı bu amaçla kullandığımı hatırladım. Alıntılar , incelemeler ve güvendiğim insanların tavsiyelerini okurken bir nebze de olsa ortak dili bulabiliyorum. Sınıfsal ayrımcılığı ne güzel anlatmış. Ruth ise en gıcık olduğum karakter oldu. Kendi aklını, kalbini kullanamayan bir zavallı. İnsanların para için nasıl şekillendiğini okumak acı verdi. Ancak şuanda da aynı durumlar geçerli değil mi ? Çıkarcı , menfaatçi , dalkavuk dolu güzel ülkemde de. Hepsinden tiksiniyorum. Kendi düşüncelerinden başka kimsenin düşüncesine saygı duymayanlardan , kendi doğrularından başka hiçbir doğruya inanmayanlardan , her şeyi kendisinin bildiğini zanneden zavallılardan, keskin görüşleri olan fanatiklerden midem bulanıyor. Eve kapanıp sadece kitap okumak istiyorum. Ama yaşamak için para kazanmaya mecburuz , bağ kurmaya ihtiyacımız var.Uzun zaman emek verip ulaştığım bir mesleğim var.İnsanlarla iletişimde olmaya da mecburuz. İyi ki güzel yürekli öğrencilerim var yoksa asla çekilemezdi mesleğim de. Kovit olduğum şu günlerde yazılı sınavımın altına yazılan " hocam biran önce iyileşirsiniz inşallah amin" yazıları beni hayata bağlayan şeylerden biri diye düşündüm. Tükenmişlik yaşadığım zamanlardayım. Martin Eden' in sonunu bilmiyordum, heyecanla okurken aklıma Enes Kara geldi. Hikayeler , hayatlar farklı ama sonlar hep aynı. Herkes olduğu haliyle sevileceği koşulsuz sevgiyi arıyor hayatta. Martin Eden de bulamadı Enes Kara da. Ait hissetmediğin yerde yaşamak kolay değil. Dün akşamdan beri Hem Martin hem Enes gözümün önünden gitmiyor.
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,2bin okunma
·
174 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Dönem dönem dibi gördüğümüz oluyor hocam, burdan çıkmam dediğimiz,ışık gelmez artık dediğimiz zamanlar... Ama birşeylere tutunmak, -bir insana bir kitaba bir müziğe ne bileyim bir manzaraya, çiçeğe, böceğe, gökyüzüne ‐ insana iyi geliyor. Tutunduğunuz dalları çoğaltın hocam Rabbim güzel günler nasip edecektir inşallah 🙏💐
MerveT
Gönderi Sahibi
Sağolasın Derya Hocam ♥️