10/10
·240 syf.··
Beğendi
·
2022 2. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 13 Ocak 2022 08:55
"İnsanlar hangi dünyaya kulak kesilmişse öbürüne sağır." Siz hiç, bir şiir kitabına gönlünüzü kaptırdınız mı? Dizelerine hayran hayran baktınız mı? Okurken hiç gözleriniz dolu, boğazınızda yumruyla kaldınız mı? Erbain şiirle arası pek iyi olmayan bana, hepsini yaşattı. Şairin kalemine, kelimeleri kullanışına hayran kaldım. Bazı dizelerini okuduğumda, bu cümleyi yazacak kadar ne yaşadı acaba diye sordum. Kitabın başlarında anlamakta güçlük çeksem de giderek alıştım İsmet Özel'in tarzına. Erbain'in anlamı Rumi takvimde 22 Aralık'tan 31 Ocak gününe kadar süren kırk günlük kış dönemi demekmiş. İsmet Özel de kırk yaşına kadar yazdığı şiirlerini topladığı bu kitaba "Erbain" adını vermiş. İnceliğe, derinliğe bakar mısınız? Şiirlerinde keder, yalnızlık, uzaklık, yorgunluk, ait olamama, hayat, ölüm, mücadele, anlaşılmamış olma hissi var. "Yaşamayı bileydim yazar mıydım hiç şiir? " diye başlıyor kitabına İsmet Özel. İlerleyen sayfalarda ise; "Gözlerim nemli değil, gözlerim namlu." Dedikten 10, 15 sayfa sonra "dikkat et hiçbir şey ıslatmasın namluları." diyor, ağlama demek ancak bu kadar farklı ifade edilebilirdi. Üzerinde konuşulacak o kadar çok cümle var ki...Ama incelemeyi çok uzun tutmak istemiyorum. "Her şey ben yaşarken oldu, bunu bilsin insanlar ben yaşarken koptu tufan ben yaşarken yeni baştan yaratıldı kainat her şeyi gördüm içim rahat." diyerek de okuruyla vedalaşıyor. Şiir kitabı okumadıysanız İsmet Özel'le başlamanızı önermem. Gözleri görmeyen birine gökkuşağının renklerini anlatmak gibi bir şey olur bu. Derin bir şair İsmet Özel, derinliğini anlayabilmek için de biraz birikim gerekiyor. Şiir sevenlere mutlaka okumalarını tavsiye ederim. Şiir sevmeyenlere de şiiri sevmeleri için okumalarını tavsiye ederim.( Öncesinde anlaşılması kolay şiir kitaplarından beş on tane okuduktan sonra tabi.) Çok sevdiğim bazı alıntıları ekleyerek bitireyim: “Adına “yaşamak” diyoruz “düşmana inat bir gün fazla yaşamak! ”“ "Yoruldum dünyayı tanımaktan..." "Dilce susup bedence konuşulan bir çağda biliyorum kolay anlaşılmayacak." "Uzak nedir? Kendinin bile ücrasında yaşayan benim için gidecek yer ne kadar uzak olabilir?" Şiirle kalın, keyifli okumalar.
Edebiyat
Erbainİsmet Özel · Tiyo Yayınevi · 201211,6bin okunma
··1 alıntı·
21,2bin Gösterim
5 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Saliha
Gönderi Sahibi
İncelemeyi okumasanız da kitabı mutlaka okumalısınız☺️ 📚
Faydalı bir inceleme teşekkür ederim 🤩
Saliha
Gönderi Sahibi
Ben de teşekkür ediyorum 🥰
Öncelikle şu sorunuza cevap vermek isterim: "Evet bende İsmet Özel 'in bu şiir kitabına yalnız kalbimi değil her zerremi bıraktım." Çok naif bir inceleme olmuş. Yüreğinize sağlık. İsmet Özel çok farklı benim için...Onun birçok sözü bende büyük etki bıraktı. O kadar güzel kullanıyor ki kelimeleri yani kelimelerin değerini kaybettiği bu devirde öyle bir ustalıkla işliyor ki insan gerçekten " vay be demek kelimeler değerli, onu değersizleştiren kendini bilmez insanlık..." Ya diyecek o kadar şey var ki.. En iyisi mi ben susayım ve buraya İsmet Özel 'in en sevdiğim ve bende yeri ayrı olan sözünü bırakayım ""Umudun ayak seslerini okşuyoruz. """ Tekrar yüreğinize sağlık kalbimi aldınız bu inceleme ile😊🥰🌹
Saliha
Gönderi Sahibi
🥰🌺📚