8/10
·408 syf.··
2021 51. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 14 Aralık 2021 05:18
İnceleme yazmak için biraz geç kaldığım bir kitap Ben, Kirke. Çünkü oldukça beğendiğim bir roman oldu. Hatta keyifsiz olduğum bir dönemde beni neşelendirmeyi başardı. Mitoloji oldum olası en sevdiğim konu alanlarının başında geliyor. O yüzden ne zaman mitoloji ögeleri taşıyan bir roman okusam içim kıpır kıpır olur, ergenliğime dönmüş gibi hissederim. Sevgili Kirke de tüm doğruları ve yanlışlarıyla beni o günlere götürmeyi başardı. Kitap oldukça akıcı, tempo asla düşmüyor. Yazar da duru bir anlatıma sahip. Afakanlar bastıran kitaplardan değil anlayacağınız. Kirke'nin büyük hatta kocaman yalnızlığı ve bu yalnızlığı doldurmak için gösterdiği çaba çok etkileyiciydi. Çoğumuzun pes edeceği noktaları fersah fersah aştı. Hayatına dahil ettiği herkese gösterdiği büyük özveri onun iç dünyasında nasıl biri olduğunu bence çok güzel bir şekilde gösteriyor. Büyük hatalar yapsa da, vicdanına bazen gözünü kapatsa da özünde sadece yardım bekleyen biriydi. En ufak bir el uzatıldığında hemen koşması da bundandı. Sevgisizlik, Tanrıça olsan da bir noktadan sonra zulüm verici olmayı başarıyor. Bence sürgüne hiç gerek yoktu. Kirke, adasından önce de hapisteydi. Eleştirime gelecek olursak yazımı kolay bir kitap aslında. Zaten ana şablon belli. Bu hikaye yıllar önce yazıldı. Yazara sadece boşlukları doldurmak kalıyor. Çoğumuz İkarus'u, Minotaurus'u, Odysseus'u zaten tanıyoruz ve maceralarını biliyoruz. Kirke ekseninde tüm bu hikayeler bize baştan anlatılıyor. Bu kötü bir eleştiridir diyemiyorum çünkü çerçeve çok güzel bir şekilde doldurulmuş. Ama iyi bir eleştiri de diyemem çünkü çerçevesini kendisi hazırlayan bir çok yazar dünya çapında bu başarılara ulaşamıyor. Elbette büyük bir emek vardır bu kitapta da asla saygısızlık etmek istemem ama biraz da olsa kolaylık içerdiğini hiçbirimiz inkar edemeyiz. Bu kitabı okumak için mitolojiye özel ilgi duymanıza da gerek yok. Çoğu kişi için hikaye tatmin edici olacaktır. Ben, Kirke'yi bir yaş sınırlaması koymadan büyük küçük herkese öneririm.
Edebiyat
Ben, KirkeMadeline Miller · İthaki Yayınları · 202444,4bin okunma
·
442 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.