Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

liebniz'in de tartıştığı gibi, eğer mutlak uzayın varlığı, orijinal evren ile kaymış evrenin fiziksel olarak önemli bir şekilde farklılık göstermediğini ima ettiyse, tanrı evreni yaratırken evrendeki bütün cisimleri mutlak uzayda nereye koyacağına ilişkin bir seçim yapmış olmalıydı. ve bu tercih tamamen keyfi olurdu: tanrı, herhangi bir fiziksel niceliği değiştirmeksizin farklı bir biçimde yapabilirdi. liebniz'e göre bu imkansızdı. çünkü bu, yeterli neden ilkesi olarak adlandırdığı, önemli bir neden olmaksızın kendisinin ikinci ilkesini ihlal etmek olurdu. bu ilkeye göre kabaca, tanrı belli bir nedeni olmaksızın değişiklik yapamazdı. keyfi davranmak, onun sonsuz rasyonelliğiyle tutarsızlık oluştururdu. ve yine, mutlak uzay imkansızdı.
Sayfa 44
·
146 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.