Puan vermedi·74 syf.····Okunma: 16 Ocak 2022 17:03 Bireyin ekonomik nedenlerden dolayı kendi özüne yabancılaşması , toplum tarafından dışlanması ve ötekileştirilmesi gibi temaların alegorik ( sembolik )anlatımla ortaya konulduğu bir öykü. Hikayede sisteme başkaldıranların mutlak özgürlük ve huzura kavuşacağını ancak toplum tarafından marjinalize olunacağını anlatır. Başta okurken anlam veremesemde kitap ve yazar hakkında araştırma yaptığımda Kafka’nın kendini , hikayenin ana karakteri olan Gregor Samsa ile özdeşleştirdiğini bir nevi kendi hayat hikayesini yazdığını söyleyebilirim. Kafka yaşamı boyunca babasına karşı güçsüz ve ezik hissetmiştir. Kitaptaki ana karakter olan Gregor ‘un babasıyla olan ilişkisi de benzer bir durumda. Kafka böcek benzetmesiyle romanın baş karakteri Gregor ‘un toplum
- hikayede aile toplumu temsil ediyor- tarafından görüldüğü halini somutlaştırmıştır. Başta kız kardeşi tarafından bu dışlanmışlığa maruz kalmamış olsada kız kardeşinin ekonomik bağımsızlığını kazanıp özgürleşmesi sonucunda Gregor’ a tavırları değişir ve maskesini çıkararak gerçek yüzünü gösterir. Gregor artık kız kardeşinin gözünde de rehabilite edilemeyecek , topluma dahil olamayacak bir dışlanmıştır. Bu kişiler toplum için bir tehdit oluşturur ve toplum bu kişilerden kurtulmanın yolunu arar. Toplum bu kişileri cezalandırır- Gregor ‘un odaya kitlenmesi ve ardından kız kardeşinin “Nihayet” demesi gibi - ve yok etmek ister. Gregor son darbesini kız kardeşinden yer. Kız kardeşinin bu ihaneti Gregor için mutlak ve ölümcüldür. Artık Gregor’un yok olma düşüncesi kız kardeşininkinden daha kararlıdır. Gregor bu düşüncelerle saatlerce oyalanırken son nefesini verir. İnsan olarak nasıl yok olduysa ; böcek olarak da ölür. Gregor ölümü üzerine ailesinin üzerinden büyük bir yük kalkar ve ailesi bayram şenliği havasına girer. Herkesin kendinden bir parça bulacağını düşündüğüm, okumanızı şiddetle tavsiye ettiğim farkındalık kazandıran inanılmaz bir öykü . 5/5