Puan vermedi·188 syf.··Beğendi
· Kitabı çok beğendim. Aslında okuduğum eserlerin neredeyse hepsini çok beğeniyorum. Hepsinin yeri ayrı. Hamlet okuduğum ilk shakespeare kitabı oldu ( umarım yanlış yazmadım adını ). Açıkçası Hamlet ile başlama sebebim Nietzsche’nin Hamlet hakkında “ Bilgi eylemi öldürür; eylem kişinin yanılsama kisvesine bürünmesini gerektirir.Hamlet’in bize öğrettiği ders budur” ( Tragedyanın Doğuşu ) bunları yazması üzerine bende merak edip almıştım. Kitap hakkında yazım şekli gerçekten çok güzel. Başlarda okurken anlamam diye düşünüp üç dört defa okuyarak gidiyordum sonraları alışıp aslında tüm o metnin içindeki anlamı aramaya başladım. Yazar (adını yanlış yazıyorum o yüzden yazar diyelim ) yazarken nasıl böyle özenle yazmış diye düşünmeden edemedim okurken. Çok özenerek yazdığı ortada. Çevirmenin notu da yazarın kullandığı dili üzerine her çevirmenin farklı yorumladığını anlattı. Hikayeye gelince ; Hamlet’in annesi ile yeni kral arasındaki ilişki gerçekten anlamakta çok zorlandığım bir konu. Hamlet ile konuştuktan sonra hamletin tarafına geçer ve pişmanlık içinde yaptıklarını telafi etmeyi düşünür diye düşünmüştüm fakat neden suçlu olduğunu da anlamadım ? Ölü birine gösterilen sadakat in değeri nedir ki ? Sonuçta öldü… fakat varsayalım öbür dünya var ruhlar var vb neyse… aslında Hamlet’in sevdiği kız intihar edince onu sırf soylu olduğu için hristiyan mezarlığına gömmeleri ve gömen mezarcıların muhabbetleri en sevdiğim bölümdü. Kız İLE hamletin ilişkilisinde bi garip… okurken gerçekten delirdi artık dememe ramak kalmıştı. Kralın ne kadar kalleş olduğu ortada , burada en trajikomik durumda olan o Hamlet’in sevdiği kızın kardeşi , okurken ona gülsem mi üzülsem mi kızsam mı anlamadım , öyle bir durumda ki ! Yazarın onu koyduğu pozisyon ve karakterin kişiliği ! Kesinlikle daha çok görmeliydik onu da. Kız gömülürken Hamlet’in ona saldırma nedeni çok gösterişli laflar sarfetmesiymiş ki buradan ben kendi fikrimce hamletin kendi kendine kızıp üzülüp bunun üzerine saldırması anın şok etkisiyle , ki düzgün okumadığımı düşünüyorum o kısımlar çok karışıktı ama düşüncem bu yönde. Sevdim ya kitabı. Bakalım bir kaç inceleme okuyup araştırayım kitabı.