Kapitalizmin kucağında uyuyan insan evlatlarının tarih boyunca, bu derin uykudan uyanmamasına dikkat çeken ve uyku sersemi gibi bir hayat yaşatmalarını ele alan bir kitaptır. Şimdi de bunun farklı versiyonlarını farklı insanlar olarak yaşıyoruz. Zamanımızın bir bölümü bloke, kalanında da tüketiyor ve uyuyoruz.
Yazar, sanayi devrimi yıllarında yaşadığı için, etrafında olanları sorgulayıp bu değerli eseri ortaya çıkarmış. Kitap, kısa ve akıcı denebilecek bir dile sahip. Kısa olduğu için konunun ana fikrine hemen ulaşıyorsunuz. Tembelliğin bir hak olduğunu, ters açıdan bakarak anlatmaya çalışmış. Bence genel kültür adına da okunası bir kitaptır.