Dönüşüm Franz Kafka’nın kaleme aldığı bu eserde bir gün uyandığında kendini bir böcek olarak bulan bir kişinin yaşadığı zorlukları ailesine anlatmak istediklerini kafasından geçen her fikri bir türlü ailesine anlatamaması ve yaşadığı çaresizliği anlatıyor. Franz Kafkanın bu farklı kitabını okumanızı tavsiye ederim hiç olmazsa farklı bir kitap ve farklı bir bakış açısı kazanırsınız son olarak şu cümle ile bitireyim incelememi; Kimseye bir yararın yoksa yaşamana da gerek yoktur..