Bu kitap elimde haftalardır sürünüyordu sonunda bitti. Suçu tamamen kendime atamıyorum gerekli vakti ayırmadım vs ama kitap benim için pek de akıcı değildi bu da okumamı zorlaştırdı. Akıcı olmama sebebi de fazlaca uzun cümleler, betimlemeler olmasıydı. Betimlemeleri pek seven biri değilim benim dikkatimi dağıtıyor bu kitapta da öyle oldu. Olay örgüsü çok güzeldi karakterler -özellikle Ali Bey- sinirimi fena bozdu. Ali Bey çok iyi eğitimli, terbiyeli vs diye övülmüş ve bir kadın yüzünden hayatı tepetaklak oluyor. Bu kitapta da suçu tamamen Mahpeyker denilen kadına atıyorlar. Son okuduklarımdan çıkarımıma göre Türk edebiyatında kötü kadın tiplemesi çok fazla ve biraz da sinir bozucu.
Ayrıca Intibah edebiyatımızın ilk edebî romanı kabul ediliyor ve Namık Kemal romana "Son Pişmanlık" adını koymuş ama dönemin Maarif Vekaleti yetkilileri bu başlığı yazara danışmadan değiştirmiş ve bazı bölümleri de sansürlemişler.