Ne zamandır kitaplığımda olan bi kitaptı klasik okumak istediğim için okudum aslında hata yapıp önce filmini izlemiştim zaten siz benim gibi yapmayın önce kitabı okuyun olayları bildiğimden heyecanlı okuyamadığım o yüzden ama kesinlikle kitabı daha iyi 500 sayfalık bi kitap ama okunması en kolay klasiklerden. Eğer klasik okumaya yeni başlayacaksanız bence bununla başlayabilirsiniz ben koridor yayıncılıktan okudum çeviri gayet güzeldi.
Evet kitapta çok isim var insanın aklında tutması zor ama 100 sayfa sonra alışıyorsunuz bence inatçı zeki bir kızla gururlu zengin bir erkeğin aşkı öncelikle lizzy’nin annesinin tavrıları beni deli etti resmen kızları evlensin zengin kocaya gitsin diye yapmadığını bırakmadı o zamanlarda Avrupa’da statü önemli tabi. Lizzy soğuk darcy’i bile yola getirdin helal olsun sana Darcy aslında soğuk olan ama sevdiği insanlara sıcak düşünceli biri aslında Lizzy ise sadece kendi doğrularıyla yaşayan söylediği sözlerden asla çekinmeyen biri. Kitapta ayrıca ablasının aşkından da baya geniş bi şekilde bahsediyor hatta bir ara Lizzy’nin aşkından ne zaman bahsedilecek dedim aslında kitabı küçük kadınlar kitabına benzettim ben orada böyle birbirinden farklı kardeşler vardı. Yeter ki evleneyim gözüyle kendini harcayan kardeşlerine de sinir oldum kızlar gerçekten bu kadar düşmeyin size değer veren insanlarla evlenin sonra ömür boyu mutlu olmazsınız. Kızların babası fazla umursamazdı ona da sinir oldum (kitapta sinir olmadığım karakter az ) diğer kızın kaçması biraz da babanın umursamazlığı yüzünden bence. Kısaca kitap harika müthiş değil ama okunabilir