Niye bu kadar popüler oldu anlamadığım bir kitap oldu. Ne zamandır görüyordum kitapçıda denk gelince alayım dedim.Bana göre fazla karanlık ve yorucu bir kitaptı. Ana karakterin sürekli kendiyle ve toplumla çatışması, bir noktadan sonra tekrara dönüyor. Dazai’nin anlatımı derin ama çok ağır; okuyucuyu içine çekmekten çok, boğuyormuş gibi hissettiriyor. Vermek istediği mesaj önemli olsa da, hikâyede umut ya da gelişim pek yoktu. Benim için etkileyici değil, daha çok karamsar ve kasvetli bir okuma deneyimi oldu. Japon edebiyatı okumak isteyenler bence bunun başlamasın özellikle kötü bir ruh hali içindeyseniz.