Puan vermedi·96 syf.··
Beğendi
·
2020 22. kitabı
Nexflix'in Vahşi Kırlar Belgeseli'nde altı bölüm boyunca yerden yere vurduğu (bkz. manipülasyon)  Osho'nun, okuduğum kitapları arasında  iyilerden biri "İnsan Kendinin Aynasıdır".  Bir insanı yargılamadan önce kendisini de dinlemek gerekir. Ben de Netflix'in belgeselini izledikten sonra öyle yaptım,Osho'nun kitaplarını aldım ve iyi ki öyle yapmışım. İlk aldığım kitap "Sessizlik" ten sonra 45 kitabını daha zevkle okudum ve okumaya devam ediyorum. Oldukça piyasa görünen bu isim hakkında konuşanlar genelde tek bir kitabını bile okumayanlardan oluşuyor.Eğer Osho hakkında seks gurusu ve dolandırıcı etiketlerinden kurtulduysanız (bkz önyargı) Osho' nun dünyasına hoş geldiniz. Kitap Hakkında Osho birçok konuya değinirken sizi ilgilendirmeyebilir ama tek bir cümlesi bir kitaba bedel olabilir. Bu kitapta da birçok konuya değiniliyor. Konular kısaca şu şekilde yer alıyor: Birey olmak ve kolektif mekanik zihin,çarkta bir dişli olmak,köleliğin savunucusu olmak,zihin,kalp ve varlık bilgisi, dogmaların,inançların,ideolojilerin hapishanesinde yaşamak,yaratıcılığın önündeki engeli kaldırmak,çöp gibi yığılan ödünç bilgiler,amaçsız ve aracısız hayat,bir mucize: hiç yaşamamış insanların ölmesi,kuşatıldığın duvarlarını yıkmak, sorgulamak,risk almak,bilinmeze yol almak,şüpheyi dost yapmak,yaşamda tek bir evet için bin kez hayır demek, içindeki sesin kime ait olduğunu bulmak,kendi özünü bulmak,kimsenin sizi kurtaramayacak olması,taklit olmanın donuk,sahte ve plastik olması, özgürlükten feragat ettikçe mevki ve saygınlık kazanmak,varoluşta her şeyin aynı öneme sahip olması,farkındalığın tek çare olması, yaşamın her bir anına ve en küçük noktasına saygı göstermek,komünizmin fikirsel hatası,dünü ve geleceği düşünmeden yaşamak,tamamen anda olmanın meditasyon olması,son damlasına kadar anı içmek. geçip gidenin önemli olmaması, giderse başka bir anı sonuna kadar içmek,kendinden geçercesine yaşamayı başarmak geçip gidenin ardından bakmamak, hayatta yavaş yavaş intihar etmek, kalıcı hale gelenin ölü hale gelmesi,mutluluğu bir nedene dayandırmamak,bağlı hale getirmemek,nimetlerle dolu olduğunu anlamak, Bu başlıkların hepsi başlı başına bir kitap konusu. Osho ise bütün bunları tek kitapta harmanlıyor.Üstüne gerçek üstü hikayelerle düşüncelerini okuyucuya sunuyor.Osho'nun kitapları aslında aynı rengin tonları gibi ama her seferinde başka bir deneyimi sunuyor.Korkmayın kitabı okuyunca yeni bir lideriniz olmayacak, uzaydan mistik bir ses gelmeyecek. Geçmişinizden getirdiklerinizi çok daha fazla sorgulayacaksınız ve hayata dair yeni bir bakış açısı bulacaksınız. İyi okumalar.
Felsefe
İnsan Kendinin AynasıdırOsho · Omega · 2016992 okunma
·
260 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Merhana oshonun 45 kitabini okudum demissiniz ben martilari seven adam i okudum ve bircok kisilswl gelisim oze donuş benlik bs derken suan ulastigim vw tam simdi taslar oturdu dedigin bir kitap oldu ama diger kitaplarinida okumak istiyorum hangi sirayla okjmami tavsiye edersiniz listelermisiniz rica etsem. Simdidem tsk ederim😊